לראשונה: הוארך מעצר חשוד בפרוטקשן – בזכות החוק החדש

בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה: הוארך מעצר חשוד בפרוטקשן – בזכות החוק החדש

לראשונה נעשה היום שימוש בחוק הפרוטקשן התקדימי שהעבירה סיעת עוצמה יהודית במושב האחרון, כאשר במסגרת זה הוארך מעצרו של חשוד בסחיטה בצפון

ארכיון צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לראשונה שימוש בחוק הפרוטקשן התקדימי של עוצמה יהודית: היום (רביעי) הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד רמי איסמעיל מטובא זנגריה שנתפס על חם כאשר ניסה לסחוט קבלן בצפון. בית המשפט האריך את מעצרו בזכות שימוש בחוק הפרוטקשן החדש.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "נאבקים בפרוטקשן. החוק התקדימי והכל כך חשוב שהעברנו נכנס לפעולה, ומאפשר מעצר של גובי פרוטקשן שממררים את חייהם של בעלי עסקים רבים. החוק שעבר יחד עם הקמת מחלקי חקירות מיוחדים לפשיעה לאומנית וגביית דמי חסות שיזמנו, הם צעד חשוב במלחמה בפרוטקשן ובהחזרת המשילות".

כזכור, החוק קבע כי עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה. האחת, עניינה בגביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה מוצע לקבוע חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך, למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן. דרגת החומרה השנייה, עניינה בגביית דמי חסות תוך שימוש באיום.

בנוסף, נקבע כהוראת שעה ל-5 שנים עונש מינימום על העבירה החדשה וכן הסדרי חילוט על ידי בית-המשפט בהליך פלילי ובהליך אזרחי ללא הרשעה. על יישום הוראות הסעיפים המוצעים, נקבעה חובת דיווח ל-10 שנים.

בתוך כך, יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביקר היום בטירה, יחד עם ח״כ אלון שוסטר, ח״כ מנסור עבאס וראש העיר מאמון עבד אלחי וניחם את משפחתו של מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע ז"ל, שנורה השבוע למוות בעיר. בסיום הביקור קיים גנץ הצהרה לתקשורת, בה אמר בין היתר כי" "האלימות בחברה הערבית מסכנת את הערך הדמוקרטי הבסיסי ביותר – הזכות לבחור ולהיבחר. במקום לעשות מהפכה בחברה הערבית – בממשלה מתעסקים עם מהפכה משטרית".

בנושא גל הטרור אמר: "כדי לנצח את הטרור צריך לתת גב למפקדי צה"ל ולא להעמיד אותם עם הגב אל הקיר ולהפוך את הקבינט למסיבת עיתונאים".

מוקדם יותר היום הגיש השר בן גביר בקשה להעלות בישיבת ממשלה הקרובה הצעת מחליטים לערב את שב"כ בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה הלאומנית ובארגוני הפשע, על ידי יחידה ייעודית שתוקם בשירות הביטחון הכללי ועל ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים.



0 תגובות